Search Engine Optimization and "Other Stuff" Blog

piątek, marca 09, 2007

Geolokalizacja

Wszyscy już chyba przyzwyczailiśmy się do tego pojęcia, wiemy o jego istnieniu, ale czy każdy zdaje sobie sprawę na jakiej podstawie algorytm wyszukiwarki zwracam naszą stronę w przyciętych regionalnie wynikach? Mieliśmy już wiele teorii, począwszy od tych wskazujących na posiadanie odpowiedniej domeny ( .pl dla lepszej pozycji w wynikach polskiej wyszukiwarki). Inni znów wskazują na znaczenie lokalizacji serwera, lokalizacji firmy dostarczającej nam usługi hostingowe. Większość jednak (w tym także i ja) stoi na stanowisku, że to co najważniejsze w wyszukiwarce Google, czyli linki, ma największy wpływ na regionalizację wyników wyszukiwania. Znając Google, algorytm bierze pod uwagę wszystkie powyższe czynniki, ale też różnie je waży. Zatem pochodzenie linków musi być tutaj kluczowym czynnikiem. Chcąc pozycjonować strony polskie, w polskiej wyszukiwarce robimy to za pomocą linków pochodzących z polskich stron, a nie czeskich.
Geolokalizacja jest pewnym utrudnieniem dla SEO, ale nie jest to rzecz nie do przeskoczenia. Może tylko w niektórych przypadkach zwiększać koszty pozycjonowania.

Brak komentarzy: