Search Engine Optimization and "Other Stuff" Blog

środa, listopada 21, 2007

Link baiting

Jak dotąd poruszałem na blogu kwestie automatycznego generowania treści, bądź też treści dodawanej przez innych użytkowników w zamian za linki (katalogi, presell pages). To co jednak może przynieść nam największą korzyść, to oczywiście nie śmieciowe, spamerskie zaplecze, ale strony stworzone dla użytkowników, jakakolwiek byłaby ich forma. To właśnie te serwisy mają szansę na dostarczenie nam największych korzyści, w tym przede wszystkim finansowych, ale nie tylko.

Rzeczą trudną do uzyskania, a wręcz niemożliwą w generowanym zapleczu jest link baiting. Czym jest link baiting w takim razie? Jeśli prowadzimy bloga, osobistego, tematycznego, branżowego staramy się, aby jego treść była atrakcyjna dla internautów. Kontrowersyjny, innowatorski tekst, śmieszny film to jedne z szybszych metod zdobywania linków. Ściągnięcie w ten sposób naturalnego traffiku zaowocuje najpewniej wieloma komentarzami (content!), a w wielu przypadkach także nowymi linkami do postów naszego bloga.

Konsekwentnie prowadząc naszego bloga budujemy swoją markę, co sprowadza do nas coraz większą ilość odwiedzających osób pozostawiających swoje komentarze oraz linkujących do nas ze swych stron. Jeśli nasza strona jest tematyczna, traktująca niszową kwestię, możemy być pewni, że artykułami zainteresują się głównie osoby z branży i być może zamieszczą linki do nas ze swych stron tematycznych, a to przecież jest to, co lubimy najbardziej!

Prowadzenie serwisów tematycznych, blogów jak wiemy jest czasochłonne, wymaga wiedzy oraz dużego wkładu pracy szczególnie w początkowej fazie rozwoju, co odstrasza większość pozycjonerów, którzy wolą pozostać przy swoim generowanym zapleczu. Jednak na pewno warto, szczególnie że jest to bezpieczna forma naszego zaplecza, do której zapewne nikt nie przyczepi się jako do generującej spam. Dodatkowo popularność serwisu, duża liczba użytkowników pozwolą także zarobić np. na AdSense bądź też ściągną reklamodawców.

W budowaniu zaplecza w oparciu o link baiting rozróżniamy trzy podejścia:

Podejście eksperckie, czyli tworzenie serwisu w oparciu o naszą dobrą wiedzę w zakresie tematyki bloga.
  • tworzymy artykuły tematyczne wysokiej jakości, listy, zbiory danych
  • tworzymy i udostępniamy narzędzia
  • tworzymy listę linków do tematycznych serwisów wysokiej jakości
  • tworzymy analizy oraz krytyki artykułów innych osób z branży
Podejście informacyjne, czyli bycie na czasie z informacjami.
  • publikujmy nowinki z branży jako pierwsi
  • przeprowadzajmy wywiady ze znanymi, opiniotwórczymi osobistościami z branży
  • śledzimy i opisujemy popularne temat
Podejście na wesoło, tego chyba nie trzeba tłumaczyć.
  • publikujemy ciekawe, śmieszne zdjęcia powiązane tematycznie z naszym blogiem
  • publikujemy, bądź nawet tworzymy filmy, śmieszne, szokujące
  • tworzymy rankingi
Jak widać, mój blog do opiniotwórczych nie należy, ale kto wie co przyniesie przyszłość, jeśli tylko zastosuję się sam do powyższych wskazówek. Jak na razie prowadzę jeden serwis, któremu udaje się zdobywać tematyczne, niszowe linki, ale to wciąż za mało, także pracy wciąż sporo.

Brak komentarzy: