Search Engine Optimization and "Other Stuff" Blog

czwartek, stycznia 10, 2008

Preclowa karuzela

Po kilku miesiącach dodawania wpisów do precli oraz moderowania własnych doszedłem do jednoznacznego wniosku. Chcą dbać o jakość własnych precli i wartościowości ich wpisów należy zrezygnować ze skryptu Wordpress-a na rzecz innych, lekkich (Mocne Linki), bądź też mniej popularnych (Drupal, autorskie). Czas jaki trzeba poświęcić moderacji precli WP nie rekompensuje ich wartości. Owszem, skrypt świetnie się indeksuje, jest se-friendly, ale wolę dodawać do precli innych osób niż samemu męczyć się. Faktem jest, że winę za to ponosi niewielka grupa ludzi, którzy nie do końca rozumieją, iż dziesięciokrotne odrzucenie ich beznadziejnego artykułu nie oznacza, że mają go wysłać po raz jedenasty. Atutem ML jest przede wszystkim szybkość moderacji tego niewielkiego skryptu, co rekompensuje braki graficzne. Zawsze można poświęcić trochę czasu i stworzyć własne style. Drupala cenię również za ... to samo. Odpowiednio przygotowany pozwala na bardzo szybką moderacji, a do tego publikowanie nowych postów grupowo.

Przy okazji chciałem podziękować Adamowi Krywko oraz pozostałym osobom za możliwość współpracy przy tworzeniu bazy precli WP i ML dla Addera. Mam nadzieję, że nasza praca przyniesie wiele korzyści. Sam też okazyjnie nauczyłem się jak korzystać z Addera do dodawania wpisów do precli, co też wzmocniło moją ocenę programu. Szkoda tylko, że tak wiele leniwych, bądź też niedouczonych osób psuje jego opinię nie poświęcając wystarczająco czasu na jego konfigurację.

Brak komentarzy: