Search Engine Optimization and "Other Stuff" Blog

środa, stycznia 02, 2008

Professional SEO with PHP by Wrox

Wpadła mi ostatnio do rąk książka wydana przez Wroxa, "Profesjonalne SEO z użyciem PHP. Przewodnik dla deweloperów" (w wolnym tłumaczeniu). Oczywiście angielskojęzyczna wersja, biorąc pod uwagę długi czas tłumaczenia książek przez rodzime firmy, niską ich jakość, jak i porównywalne ceny (przy obecnym kursie dolara naprawdę warto odwiedzić amazon.com lub strony wydawców).

Wprawdzie trudno mi jeszcze napisać odnośnie mojej opinii nt. książki, ale pokrótce przedstawię, co mnie skłoniło do jej zakupu. Wciąż męczę się z nauką PHP oraz brakiem na nią czasu. Nie będę ukrywał, że głównym celem dla mnie jest zastosowanie PHP pod kątem optymalizacji. No i tutaj dodajemy dwa plus dwa. Wiadomo, że większość książek nt. SEO nie wnosi żadnej wartości dodanej i prawdziwym źródłem wiedzy jest bieżące śledzenie for tematycznych. Myślę jednak, że ta pozycja, ze względu na swoje ukierunkowanie pod kątem SEO+PHP może być przydatna wielu osobom (w mniejszym bądź żadnym stopniu z pewnością przyda się ona osobom biegłym w programowaniu w PHP).

Oprócz wielu truizmów zawartych w początkowym rozdziale książka dosyć szczegółowo (na przykładzie) opisuje tworzenie przyjaznych linków z użyciem PHP i mod rewrite. Jeśli ktoś wciąż ma problemy z przekierowaniami stron, tutaj także znajdzie coś dla siebie. W kolejnych rozdziałach dowiemy się jak unikać duplicate content-u oraz jak przystosować JavaScript do łatwego przełknięcia przez roboty. Książka przedstawia sposoby na generowanie własnych przyjaznych sitemap oraz omawiam Link Baiting, Cloacking, Geo-Targeting. Case studies pozwolą na zbudowanie przyjaznego wyszukiwarkom sklepu bądź bloga, jeśli tylko nie chcemy opierać się na powszechnych rozwiązaniach.

Zachęcam do lektury. Dla osób preferujących ASP.NET dostępna jest książka "Professional SEO with ASP.NET oczywiście.

A na koniec ... Witam Wszystkich w Nowym 2008 Roku!

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Zamawiałeś tą książkę przez Amazon ? Ja się zastanawiam nad tą "with ASP.NET" myślę że może być to ciekawa lekturka, ale nie wiem ściągać ją z zza oceanu czy poczekać.

Tomek Piechula pisze...

Korzystałem, że tak powiem, z uprzejmości dalekiego znajomego, który tam kupuje książki. Jak dotąd jestem bardzo zadowolony z lektury. Z opinii, które słyszałem, książki Wrox-a są na dosyć dobrym poziomie. Ostatnio też trochę "zapoznawałem" się z ASP.NET i myślę, że jej zakup byłby ciekawym dodatkiem. Niestety muszę teraz się skupić na PHP, nie mam tyle czasu, żeby uczyć się od razu obu. Do ASP.NET (podstawy) polecam video tutoriale z asp.net. Moim zdaniem, jeśli ktoś zna dobrze angielski (i chce go poznać jeszcze lepiej), to warto czytać w orginale z dwóch powodów. Po pierwsze, rodzime wydawnictwa specjalistyczne tłumaczą dosyć długo książki, a w tym czasie już wiele osób zapozna się z nimi. Po drugie, jakość tłumaczeń często pozostawia wiele do życzenia co stwierdza wiele osób. Kilka lat temu sam aplikowałem o pracę jako koordynator tłumaczy dla jednego z wydawnictw w branży i powiem szczerze, że proces szukania tłumaczy oraz koordynowania ich pracy nie do końca wydawał mi się profesjonalnym.

Anonimowy pisze...

Dzięki za odpowiedź, pewnie się skuszę na tą książkę, chociaż ciekaw jestem jak to będzie z technicznym angielskim ;)
U mnie na studiach kładą główny nacisk na C# i myślę żeby wgłębić się w tajniki SEO-ASP ale dosyć mało czasu ostatnio..
Do zadań związanych z SEO na razie nie widzę przyszłości dla ASP.NET chociażby patrząc na marną ofertę hostingową pod Windows.

Bloga już od dłuższego czasu mam w czytniku kanałów, tak trzymaj :)