Search Engine Optimization and "Other Stuff" Blog

środa, października 24, 2007

Sposób na drupalowego precla cz. 2

Nareszcie znalazłem chwilę na kontynuację artykułu o tworzeniu precla na Drupalu. Ostatnio skończyłem na zakładce Zarządzaj --> Budowa witryny --> Menu. Kolejna część budowy precla to włączenie niezbędnych modułów. Tutaj na pewno przyda się moduł locale, dzięki któremu użytkownicy precla mogą zmieniać język interfejsu. W tym przypadku na pewno dodamy język polski i pozostawimy język angielski jako opcjonalny.

Moduł Menu - umożliwi nam swobodne manipulowanie elementami paska nawigacyjnego.

Moduł Path - zmienia ścieżki do segmentów ( tutaj na pewno przyda się do tworzenia przyjaznych linków).

Moduł Ping - do pingowania naszego precla (można stosować w połączeniu z modułem Drupal).

Moduł Profile - do obsługi profili zarejestrowanych użytkowników.

Moduł Search - nie wymaga tłumaczeń.

Moduł Statistics - opcjonalnie.

Moduł Taxonomy - kluczowy moduł do tworzenia kategorii (patrz: Menu w części pierwszej)

Moduł Throttle - opcjonalnie, w celu kontroli przeciążenia precla w dalekiej przyszłości, kiedy to tysiące botów będą dziennie próbowały dodać swoje arty ;)

Skórki - tutaj kwestia gustu.

Zakładka Zarządzaj > Zarządzanie zawartością

Kanały RSS - tutaj ustawiamy jak nam się podoba, jeśli chcemy mieć otwarte kanały

Kategorie - to tutaj będziemy tworzyć nasze kategorie oczywiście. Zaczynamy od Dodaj Słownik. Pojawią nam się nowe pola do wypełnienia. Tytuł to oczywiście Kategorie (lub inne określenie kategorii), ewentualny opis słownika. Rodzaj zawartości oznaczamy jako artykuł, hierarchia jako wyłączony (chyba, że będziemy tworzyć podkategorie), poniżej zaznaczamy checkbox Wymagany i dajemy dodaj. Kiedy mamy już swój słownik, możemy zacząć dodawanie do niego terminów. Tutaj wpisujemy nazwę/tytuł i opcjonalnie opis. Terminy staną się naszymi kategoriami, pamiętajmy, aby nazwy kategorii, jako terminów słownika pokrywały się z elementami menu Kategorie. Trochę to zagmatwane, ale ważne, że działa :)

Rodzaje zawartości - są dwa typy, page i story. Osoby dodające artykuły będą dodawać jedynie story (page pozostawiamy dla siebie tylko, np. na ewentualny regulamin precla). Do preclów dodają Polacy, więc można element story edytować. Ustawiamy nazwę na Artykuł, typ pozostawiamy jako story. Tutaj jak najbardziej powinniśmy wypełnić opis, możemy w nim w skrócie przekazać np. ile linków może być w treści, co akceptujemy w artykule, czego nie. Na koniec Domyślne opcje ustawiamy jako Na stronie głównej i to tyle w tej części.

Ustawienia wpisów - tutaj ustawiamy ilość wpisów na stronie głównej (tradycyjnie można na 10 ustawić), ograniczenia długości skrótu, jeśli nie chcemy, aby cały pojawiał się na stronie głównej oraz podgląd tekstu (opcjonalny, wymagany) przed dodaniem arta.

Zawartość - to będzie najczęściej odwiedzane przez nas miejsce. Tutaj będą pojawiać się nowo dodane artykuły ze statusem nieopublikowany (jeśli moderujemy precla), stąd możemy go opublikować, zmienić arta lub jego kategorię, usunąć.

To na razie tyle, w kolejnej części omówiona konfiguracja witryny, zarządzanie użytkownikami i dzienniki zdarzeń.

Brak komentarzy: